5 tips om slimmer om te gaan met e-mailmarketing

Hoewel e-mailmarketing een ontzettend handig online marketing tactiek is, wordt deze nog lang niet door iedereen toegepast. Want ja. Wat zet je nou in zo’n maandelijkse of zelfs wekelijkse e-mail, en hoe zorg je ervoor dat deze aantrekkelijk genoeg is zodat iedereen het leest? Je bent vaak al druk genoeg met het runnen van je onderneming, laat staan dat je tijd hebt om uren te brainstormen over de meest handige e-mailmarketing tools, de slimste tactieken en de juiste, unieke content. Met deze handige tips wordt het omgaan met e-mailmarketing een stuk makkelijker, en kun ook jij het slim inzetten.

5 tips om slimmer om te gaan met e-mailmarketing

1. Maak het jezelf gemakkelijk

Nu kun je uren aan de slag met het onhandig verzenden van een massamailing via Gmail of Outlook, maar dit zorgt voor enorm veel werk en is niet helemaal waterdicht. Dat kan beter! Schakel liever de hulp van organisaties zoals NewsLetter2Go in. Niet alleen weten zij precies hoe de e mailmarketing werkt, ze hebben ook geweldige templates en software waardoor jij direct aan de slag kunt met je eigen campagnes. Het gebruiken van een slimme software is natuurlijk een stuk beter dan e-mailadressen kopen om meer bereik te genereren: het bereik dat dit je oplevert is natuurlijk veel minder (tot helemaal niets) waard.

2. Delegeren kun je leren

Probeer het creëren van content, het bijvoegen van het juiste beeldmateriaal en het verzinnen van leuke ideeën zoveel mogelijk uit te besteden. Of je dit nu binnen de onderneming doet, of op zoek gaat naar een gespecialiseerde professional. Op deze manier verklein je de kans om geld te verliezen door een verkeerde aanpak, en houd je meer tijd over om je te concentreren op andere zaken.

3. Brainstorm zoveel mogelijk

Organiseer grootse brainstormsessies met zoveel mogelijk teamleden, of andere belanghebbenden. Hoe meer ideeën je hebt, hoe beter. Je weet maar nooit wanneer zelfs de gekste ideeën zomaar eens van pas kunnen komen. Vergeet natuurlijk ook de brainstorm omstreeks de feestdagen niet!

4. Schakel stagiaires in

Stagiaires zijn natuurlijk ideaal voor een onderneming: helemaal wanneer het gaat om zaken als online marketing en e-mailmarketing. Jong, fris en vol nieuwe ideeën. En dat is natuurlijk ideaal om jouw onderneming net die online boost te geven die je zocht. Laten we ook niet vergeten dat een stagiaire vaak een stuk minder kost dan een andere medewerker!

5. Bepaal een thema

In welk thema ga jij jouw e-mailmarketing introduceren? Ga je wekelijks handige tips geven, live nieuwe posts delen of iedere maand een nieuwe actie aanbieden? Door een thema te bepalen zorg je ervoor dat je nieuwsbrieven herkenbaar zijn en dat de ontvanger precies weet wat hem of haar te wachten staat.





Abonneer je op onze

met besparingstips en gratis excel huishoudboekje 2019.










© 2010-2019 - zobespaarjegeld.nl algemene voorwaarden partners