Op verschillende manieren je klanten aan je organisatie binden

Wie wil het niet! Als ondernemer wil je zo veel mogelijk loyale klanten ontvangen. Als startende ondernemer met een nieuw bedrijf is het in het begin nog zoeken naar manieren hoe je loyale klanten kunt verkrijgen. Er zijn een tal aan opties om loyale klanten te vinden en te houden. Voordat je begint met allerlei ideeën uittesten, is het goed om vooraf onderzoek te doen naar je doelgroep. Je wilt eerst weten wie je doelgroep is. Loyale klanten trekken verschilt enorm per doelgroep. Bij de ene doelgroep is het product enorm exclusief en trekt het hele andere soort klanten aan dan een product wat je bijna wekelijks kunt aanschaffen, wat automatisch sneller zorgt voor meer herhaalaankopen.

Klanten aan je organisatie binden

Zorg voor een oprechte band met je klanten

De hedendaagse kopers vinden het erg belangrijk zo veel mogelijk betrokken te worden bij een bedrijf waar ze producten of diensten aanschaffen. Wanneer klanten zien dat ze weinig informatie meekrijgen en de klantenservice niet optimaal is loop je als bedrijf veel loyale klanten mis. Een klant heeft behoefte aan een oprechte band. Hoe je dit kunt creëren? Neem je klanten mee in nieuwe projecten. Je kunt op verschillende sociale media platformen vragen naar ideeën van je klanten. Dit kun je doen door middel van een korte enquête waarin je vraagt naar hun mening. Daarnaast kun je ook behind the scenes shots delen waarin je je klanten meeneemt in het nieuwe project. Dit wekt vertrouwen en eerlijkheid op waardoor je meer loyale klanten behoudt.

Gebruik marketingtools

Natuurlijk kun je ook een hoop marketingtools gebruiken om klanten te trekken en hiermee loyale klanten te behouden. Denk bijvoorbeeld aan een loyaltyprogramma waarmee klanten na een bepaald aantal stempels korting of iets gratis krijgen. Dit wordt veel gebruikt in de horeca en beauty branche. Natuurlijk zijn er nog veel meer marketingtools die je kunt toepassen zoals e-mailmarketing waarmee je je klanten constant op de hoogte brengt van de nieuwste updates van je bedrijf. Zo kun je ook kortingen toepassen wanneer iemand zich aanmeldt voor de nieuwsbrief of de zoveelste aankoop heeft gedaan. Een andere manier van korting geven is het delen van de korting met vrienden.

Wat belangrijk is bij het verkrijgen van loyale klanten, is het meten van je loyale klanten. Er zijn een hoop marketingtools waarmee je de voortgang kunt meten. Het voordeel van het gebruiken van marketingtools is dat je de gehele customer journey kunt volgen. Je kunt eenvoudig problemen achterhalen die je met je hele team kunt bespreken en oplossen. Hiermee verg je niet alleen meer loyale klanten, je zorgt ook voor de beste customer journey voor iedere klant die bij jou terechtkomt. Heb je moeite om deze problemen op te lossen? Dan kun je altijd hulp vragen aan expert die jou hierbij kunnen helpen op de juiste manier. Experts weten namelijk precies wat de oorzaak van een probleem is en hoe je de oorzaak kunt verhelpen. Zo voorkom je in de toekomst hetzelfde probleem of nog meer problemen.


Abonneer je op onze

met besparingstips en gratis excel huishoudboekje 2020.










© 2010-2020 - zobespaarjegeld.nl algemene voorwaarden partners